An Gelton – Over mij
An Gelton is opgegroeid in een ondernemersgezin, waar techniek en bedrijfsvoering de dagelijkse gang van zaken waren. Als kind werkte ze al in het familiebedrijf en leerde ze de waarde van hard werken en empathie.
An Gelton is opgegroeid in een ondernemersgezin, waar techniek en bedrijfsvoering de dagelijkse gang van zaken waren. Als kind werkte ze al in het familiebedrijf en leerde ze de waarde van hard werken en empathie.
Haar studietijd begon met de opleiding ‘sociaal-cultureel werk’ en vervolgde zich aan de PABO in Tilburg, waar ze werd opgeleid tot lerares. Hierna ging zij aan de slag als key-accountmanager bij verschillende technische en bouwgerelateerde bedrijven, variërend van kunststofproductie tot gevelonderhoud. Deze diverse achtergrond leidde haar uiteindelijk naar haar huidige functie als vertrouwenspersoon.
Haar opleiding in sociaal-cultureel werk en pedagogische achtergrond biedt An een empathisch perspectief wat één van de grondbeginselen is van het zijn van een vertrouwenspersoon. Daarnaast is haar ervaring bij verschillende technische en bouwgerelateerde bedrijven waardevol voor de aansluiting met allerlei soorten werknemers, waaronder praktisch ingestelde mensen met een passie voor hun vak. Zij begrijpt hierdoor de werkcultuur van deze organisaties als geen ander. Deze mix van disciplines geeft An de essentiële tools om alle partijen te ondersteunen bij het oplossen van ongewenste situaties.
An Gelton is gecertificeerd bij de landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen. Deze erkenning stelt haar in staat om doeltreffend op te treden in lastige situaties en om medewerkers de noodzakelijke ondersteuning te bieden. Door middel van het regelmatig volgen van opleidingen zorgt An ervoor dat zij altijd up-to-date blijft van de ontwikkelingen in haar vakgebied.
De mogelijkheid om mensen met complexe problemen te ondersteunen is een sterke motivator voor An. Ze vindt voldoening in het feit dat ze een verschil kan maken in het leven van mensen die al veel hebben meegemaakt voordat ze bij haar aankloppen. Het draait niet alleen om het aanpakken van problemen, maar ook om het herstellen van gemoedsrust en het bieden van structuur aan mensen die daar behoefte aan hebben.
Haar missie is geslaagd wanneer mensen met veel emotionele last haar kantoor verlaten met een gevoel van opluchting, rust en overzicht. Dit heeft niet alleen een positieve invloed op hun werkprestaties, maar ook op hun algehele welzijn en gemoedsrust.
Het leven kan soms overweldigend zijn. Het kunnen uiten van emoties binnen een veilige omgeving kan daarmee helpen. In de gesprekken kunnen hulpvragers zichzelf zijn zonder beoordeeld te worden. Emotionele rust begint bij erkenning van de problemen.